7.30.2011

Härliga dies från Whimsy Stamps

I senaste leveransen från Whimsy Stamps landade de stämplar som släpptes nu i Juli.


I egen design släppte Whimsy Stamps underbara stämpelset i vintagestil, bl a setet "A Touch of Elegance".
Till detta set tog de även fram en stans i form av siluetten av en provdocka med en klänning på.


Jag kunde inte hålla fingrarna i styr utan var på den med en gång.
Gjorde ett kort där jag stansade ut siluetten i wellpapp för jag ville få en härlig effekt i den.
Runt midjan tvinnade jag lite Twine-band.
Stämplade en av texterna i samma set och embossade med genomskinlig embossing.
Klippte ur en ros ur ett papper och fäste på kortet. Jag har ruggat upp kanterna något och vikt upp kanterna för att få lite nivå i kortet. Ruggade även bakgrundspappret och vek kanterna lite för att ge lite mer sliten look.

Materiallista:Dress Form Die, Whimsy Stamps
A Touch of Elegance, stämpelset, Whimsy Stamps
Twine, Lime Twist, My Minds Eye
June, Portrait, Crate Paper

Bouquet, Portrait, Crate Paper
Metallblomma, Inkido
Band med rosor, Maya Road

Halvpärlor, RePrint



Sedan stansade jag ut några siluetter ur cardstock och några ur några mönstrade papper. Jag klippte till så jag fick tre klänningar av de mönstrade pappren och limmade på cardstocken. Satte dit några accessoarer också.

Materiallista:Fawn, Bazzill
Fabrics, Emma's Shoppe, Crate Paper
June, Portrait, Crate Paper
Posies, Stella & Rose, My Minds Eye
Band med rosor, Maya Road
Papperssnöre, RePrint
Pappersros

Stansen är ljuvlig och jag vet redan till vilket nästa projekt den skall användas.

Stansen är tunn, som en Quickutdie, ungefär, och stansar i de flesta maskiner. Jag har använt den i revan och den har stansat mycket bra.

Allt material hittar du givetvis hos Scrapfabriken.

Inga kommentarer: