8.21.2011

Cupcake Ruby etiketter

I veckan har jag lekt lite med tags, distresser och stämplar.

Jag började med att stämpla på motiven med en vattenfast dyna. Personligen gillar jag när motiven inte är hela, det ger mer fart och rörelse till motivet tycker jag. Det är som att man fångar dom i en rörelse.




Sedan tog jag min inkblender och började färga in kanterna på tagsen. Jag har flera kulörer på varje tags.
Flera gånger var jag berädd att slänga tagsen och börja om när infärgningen inte blev som jag tänkt mig, men med lite tålamot och is i magen kan man rädda det i de nästkommande stegen.

Jag stämplade kanterna med grungestämplar från Tim Holtz och det blir en fint djup om man stämplar av en infärgning av stämpeln flera gånger innan man för på mer färg. Jag stämplade av tre till fyra gånger innan jag förde på mer färg till stämpeln. De två sista avstämplingarna blir ljusa och fina och dessutom biter färgen lite extra i ytterkanterna och ger ett extra lyft.




När jag var nöjd med stämplingen gjorde jag ett sista steg och skvätte vatten över tagsen (det var därför jag stämplade mina motiv med vattenfast färg, då jag ville ha dem intakta).
Det ger en sprängefftekt i distressfärgen och ger ljusare fläckar i färgen med denna fina effekt då färgen biter till i kanten när den torkat, ungefär som med akvarell. Jag fick några riktigt stora vattenfläckar och dom torkade jag med hjälp av min embossfön.


Det sista jag gjorde var att knyta på lite natursnöre och bakers twine.

Materiallista:
Cupcake Ruby, Sparkle Creations
Celebrating Cloe, Sparkle Creations
Bitty grunge,Tim Holtz
Tags
Distressfärger
Inkblender
Natursnöre
Bakers Twine

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så läckra tags!

Kram Nilla

:)

Chris_P sa...

superfina!! O det är så roligt att göra såna tags!